tiistai 30. lokakuuta 2012

Höstlov!

Syysloman kunniaks A ja P matkusti Suomeen, Helsinkiin tapaamaan vanhoja au paireja ja vain Lilla M on täällä mun seurana. Silläkin on dagiksesta lomaa ja meillä on kaikki päivät, aamu puol seiskasta ilta kasiin aikaa touhuta. Aikaa riittää vaikka mihin! ..Mutta myös siihen kiukutteluun.

Eilen sanottiin hejdåt, kun A ja P lähti kuuden maissa ja sen jälkeen siirryttiin yläkertaan askartelemaan (minä) ja katsomaan videota (M). Meillä oli epävirallinen one piece/pyjama-päivä ja vaihdettiinkin vaatteita vasta puolen päivän jälkeen. Siihen asti lojuttiin sohvalla askarrellen ja Barbapapaa seuraten ja alakerrassa lounasta fiksaten.


Iltapäivällä käytiin siellä kivassa askartelutarvikeliikkeessä taas vähän kuolaamassa ja kotona leivottiin pari omppupiirakkaa, kun Ma:n työkaverit kokoontui päivälliselle jonnekin ja Ma vei jälkkärin. Ne oli kuulemma tykänneet mein Mummo Ankka -piirakasta! Jee!

Ïllalla menin selvittelemään päänsärkyä ja juminiskaa BodyBalanceen. Tunnista tuli kyllä uusi rakkaus. Vaikka välillä tuntuikin, että oon notkea kuin näkkileipä ja tasapaino on mennyt jossain rytäkässä... Mutta siellä oli paljon ekakertalaisia ja sivuille vilkuillessa en ollutkaan ainoa vaappuja. Pitkät ja hitaat liikkeet sopivaan musiikkiin oli kyllä ihanan rauhoittavia ja venyttäviä. Kaiken kruunasi lopun rentoutus ja lämmin sauna! Kykenin kyselemään kielikursseista jumpan ohjaajalta, joka kertoi eka olevana kieltenopettaja. Ens ma selviää enemmän. :--)

Tänään on ohjelma koostunut myös askartelusta, mutta Barbapapa vaihtui Dumboon ja mä vaihdoin synttärikorteista joulukortteihin (lokakuussa!). Tänäänkin oli pyjamapäivä... Kunnes lähdettiin kohti Löddeä, tai ainakin yritettiin. M oli koko päivän ollut poikkeuksellisen väsynyt ja kun kehoitin ottamaan takin mukaan, ettö uimisen jälkeenkin on lämmin, nousi valtava huutokonsertti. Mä lisäsin kai vettä myllyyn ilmoittamalla, että mä en lähde jos takki ei ole mukana. Loppujen lopuksi mä ehdin imuroida ja tiskata sillä aikaa, kun M raivos pihalla ja eteisessä. (Ei,mä en jättänyt lasta heitteille, vaan koitin puhua muttei mua kuunneltu. :D) Lopulta kaikki ymmärs, että ei ole kiva, jos ei kuunnella ja tehdä niinkuin on sovittu.


Uimassa tajusin, että M on valtavan taitava ikäisekseen. Rintauinti ja selkäkrooli menee useita metrejä pikkualtaassa, jossa hädän tullen yltää pohjaan. Myös hypyt sujuivat samoin kuin isossa altaassa polskiminen. Saunojaksin M:stä oli, vuorotellen laskettiin sataan, jotta tiedettiin kuinka kauan saunassa oltiin.

Hiukset märkinä (ja takit päällä!) suunnattiin Center Sydiin ostamaan mulle uusia sukkia ja kummipojalle pieni paketti kortin mukaan. Icassa napattiin mukaan vielä raejuustoa ja vehnäjauhoja, sillä aamulla ei ollut jäljellä enää muuta kuin tyhjä pussi, kun oli tarkoitus tehdä vähän välipalalettuja. M sai myös jätskin ja siitä iloa riitti koko illaksi, ei muka ollut yhtään liian kylmää uimisen jälkeen. Mutta jaksoi hän urheasti metsästää mulle sukkia!


Ilta kului viimeistellessä joululahjalistoja, joita tehtiin päivällä. Listalta (niitä on itseasiassa 4 ja huomenna kuulemma valmistuu lisää...) löytyy niin poronsarvia, kania kuin prinsessamekkoa ja paljetteja. Mutta tällä menolla vähintään 3/4 on unohtunut jouluun mennessä. Mutta positiivisena, että M kirjoitti kaikki itse! Mä kyllä sanelin, mutta osa meni myös itse miettien. Olipa samalla hyvää harjoitusta mulle!

3 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Näitä on kiva lukea. Ja hieno nähdä että viihdyt siellä:) Koskas suomeen tulet seuraavan kerran?
T:Mia

Unknown kirjoitti...

Ja vielä kivempi on saada kommentteja, että kuka lukee! :--) Viihdyn oikein hyvin, kohta mennään ratsastaa Tintinillä (lue: matsku kipittää vieressä pitkin metsiä ja M pomppii ponin selässä)! Suomeen tulen pejantaina 16.11 ja lähden viikon päästä vklp takaisin tänne!

Unknown kirjoitti...

Jee, siistii!! Mene ihmeessä sinne kielikursseilemaan :-D