keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Helt slut

Mä varoitan jo valmiiks, että jos tämä postaus tulee julkaistuksi keskeneräisenä, niin oon nukahtanut kesken. :p Tätä iltaa kuvaavat sanat on helt slut.

Vaikka yleensä mulla onkin tosi rentoja päiviä ja tekemistä ei juuri ole, niin tämän syyslomaviikon on saanut painaa suht pitkää päivää. Kun on lyhyet päivät ei haittaa vaikka lapset roikkuu kaulassa vielä nukkumaan mennessä. Omaa rauhaa ei juuri ole, myös viikonloput menee tiiviisti lasten kanssa,jos oon kotona.


Nyt kun on koko viikko lomaa dagiksesta ja koulusta, ja A sekä P on Suomessa, on M täällä kaksin mun kanssa koko viikon. Aamu alkaa kuuden jälkeen kun M pomppaa pirteänä ylös ja loppuu sitten kun menen omaan huoneeseen ysin maissa. "Virallisestihan" se loppuu, kun vanhemmat tulee, mutta ei se askartelu tai muu puuha lopu sormia napsauttamalla. ENkä mä myöskään osaa katoamistemppua. Päivät tuntuu aika pitkiltä, kun koko päivänä ei näe muita ihmisiä ja autoakaan ei ole pihassa.

Myöskään ei voi vapaasti vaikka lukea uutisia tai tsekata fb:tä, kun jonkinlainen ääni päässä sanoo sulla olevan työaika päällä. Siks mua suuresti tänään pannuttikin, kun tahtomatto torkuin, kun M katsoi piirrettyjä aamulla.


Nyt kun M on yksinäisenä prinsessana kotona, on se tottunut saamaan kaiken hemmottelun itselleen. Pitäisi olla hakemassa sukkia tai vaihtaa hänen vaatteensa. Pitäisi kantaa alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Mä olen sanonut, että autan aina mutten mä kaikkea puolesta tee. Myöskään lattiaille pudonneita paljetteja ei millään jaksa enää nostaa, kunon niin väsy. Minuuttia aikaisemmin niillä jaksoi kyllä mainiosti leikkiä.. :--) Ja jos kaikki ei mene ylhäisyyden tahdon mukaan, on sopivaa järkätä salonkikelvoton raivari. Se ei ainakaan helpota tätä päänsärkyä...


Onhan meillä paljon kivaakin, kun keinutaan ja tänäänkin käytiin pyöräilemässä ja otettiin poni mukaan. Askarrellen menee tunteja ja Dumbo on kaverina telkkarissa. Halusin vaan kertoa että ei tämä mitään pelkkää lomaa ole täällä. Kyllä mä ihan hommia teen (vaikka ne onkin joka päivä erilaisia),enkä ole mikään vapaamatkustaja. Nämä yhdentoistatunnin työpäivät yksin prinsessan kanssa on väsyttäviä vaikka myös koko ajasta nautin. :--) Hyvää yötä!




3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvää yötä muru!!!

Unknown kirjoitti...

Moi Matskunen!
Me kaikki tiietään mistä sä puhut, vaikkei auppareita ollakaan. Joka kerta, kun näitä sun postauksia lukee, tulee sellainen "oho, olipa Matsku fiksu/ahkera/hauska /omatoiminen/kärsivällinen/positiivinen/hyvä lasten kanssa".
Kyllä ainakin mulla respectiä piisaa! Ei oo todellakaan epäselvää, ettet sä lekottele missään koivun juurella silloin tällöin shoppailureissuulle mennen tai ratsastellen. Toi on ihan sikahienoa hommaa, mitä teet, ja voin kertoa, että sun kärsivällisyytes on kasvanut varmaan ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ainakin ton verra ;-)
Pidä sun hyvästä asenteesta kiinni, mutta muista välillä myös sanoa rehellisesti, kun tekee tiukkaa. Ja pian sitten sun "lomilla" nähdään :-D !!!!

Unknown kirjoitti...

Lomalomaloma! ;) No mä en tiedä onko mun kärsivällisyys oikeesti pidentynyt. Mutta mun mielikuvitus on varmasti laajentunut! ja oon varsin haka keksimään pikku huijauksia. :P