lauantai 12. tammikuuta 2013

12/01/2013

Täällä valvoo ja kuuntelee musiikkia yks aika kade neiti. Tahdon tännekin lunta ja pakkasta, edes yhdeks viikonlopuks, että päästään pulkkamäkeen testaan M:n uusi joululahjapulkka! Eikun siis M pääsee testaamaan.. ;) Tänään tein iltatallin hupparissa ja mua ei ollenkaan palellut. Mun mielestä se on tosi hassua tammikuun puolessa välissä. Välillä puen itselleni Michelin ukko -vaatteet ja sitten pihalle astuessa peruutan takaisin riisumaan sen paksuimman kerroksen.

Muutenkin uutena vuotena tajusin, että oon ollut jo puolet mun auppariajasta täällä. Nyt tulevia päiviä alkaa ollä vähemmän kuin menneitä. :( ALkanut on pyörimään ajatus, jos olisi syksyllä vähän lisää. Vaikka seuraavaan kevääseen? Mulla ei ole mitään käryä mihinkä oisin hakemassa nyt maaliskuun haussa ja edelleen musta tuntuis tosi turhalta semmonen pakko hakeminen johonkin vain siks, että niin täytyy tehdä. Mulla on täällä hyvä olla ja kovin vähän mitään Suomesta kaipaan. Totta kai on juttuja Suomessa, joihin mielellään osallistuis, mutta kertaamaan mä en ole istunut koneella itkien skypettäen tai muuta. Välillä Suomi-jutut pyörii enemmän päässä ja välillä vähemmän. Toisaalta olen kaikesta niin irti täällä ja arjen täyttää muut asiat, että välillä saa kalenteriin kirjoitella, että lue Suomen uutiset netistä tai soita jollekin.

Oon sopeutunut tänne kovin helposti mun mielestä. Siks oonkin välillä miettinyt, että tartteeko mun koulun olla Suomessa. Että jos kaikki on tuntunut kovin luonnolliselta täällä, niin miksei koulutuskin? Totta kai opiskelu vieraalla kielellä tois haasteita ja se olis aluksi varmasti paljon rankempaan kuin tämän hetkinen arki täällä. Mutta mä en koskaan ole ollut se, joka menee aidan matalimmasta kohtaa yli vaan se joka kiipee peppu edellä puuhun. :D Lundin yliopisto olis tosi lähellä ja Helsingborgin myös. Malmökin semmosilla hoodeilla, että vielä tunnen. Ne olis tuttuja paikkoja. Toisaalta myös Tukholma houkuttais ihan sen takia, että ehkä saisin enemmän vieraita. :--) Mutta toisaalta mulla ei ole mimmostakaan hinkua valtavaan kaupunkiin. Vaikka Suomen kaupunkeihin verrattuna se on musta tosi kaunis ja lämmin. Kai tässä kevään aikana suunnitelmat selkiintyy.

Viime päivät on ollut työntäyteisiä, kun Ma on ollut työreissulta Espanjassa. Tytöt on ikävöineet äitiä päivä päivältä enemmän ja kolme vikaa iltaa onkin ollut yhtä kaaosta. yhtenä iltana ollaan tapeltu vaatteista lattialla, toisena nukkumaan menemisestä ja kolmantena muuten vaan. :D No ollaan me aina sovussa nukkumaan menty ja ihan hymykin huulilla. Totta kai tosiat ikävöidään kun se on pitkään poissa.

Viikonlopun suunnitelmissa on treeniputken jatkoa salilla ja saksalaisten tyttöjen näkemistä Malmössä! Sunnuntainakin vois keksiä jotain kivaa. Ainakin saunaan tahdon su illalla, eli salille on mentävä. :) Mä en muista koska oon ollut viimeksi saunassa! Eilen oli tarkoitus mennä, mutta treenin jälkeen huomasin pyyhkeen jääneen kotiin.... Helmikuussa, kun tuun ruotsin kuunteluihin on kyllä päästävä mein omaan saunaan! <3 Sitä ei voita.

Nyt huomaa että pää on niin väsy, että ei teksti pysy missään kasassa, joten koittakaa saada selvää tästä vaikka aiheesta toiseen hypinkin. Joku päivä ehkä vielä saan silleen fiksusti jäsennellyn kuvallisen (heti kun ostan uuden piuhan kännykkään!) postauksen. SItä odotellessa! :)


P.S Hyvää synttäriä J! Pitäkää hauskaa munkin puolesta! :--)

3 kommenttia:

neitinomad kirjoitti...

Mä mietin jo edellisessä kappaleessa ennen kuin pohdit siellä opiskelua, että mikset harkitsisi sitä! Sujuva ruotsin taito, etenkin jonkin ammattialan ruotsin taito antaa sulle erinomaiset työmahikset täällä ja mula on myös ystäviä, jotka on tehneet kandin siellä ja jatkaneet maisteriksi täällä. Systeemit on Ruotsissa tarpeeksi samanlaiset kuin täällä, jotta voi melko sujuvasti loksauttaa asiat kohdilleen. Ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto!

Jyylia kirjoitti...

Kiitti Matsku, oot ajatuksissa! :)) <3

Unknown kirjoitti...

Silleen mäkin olen miettinyt että miksei! Ja tosiaan kakskielisyys olis aika iso valtti! Ja paljon kontakteja tänne. :)