lauantai 22. joulukuuta 2012

En sockerbagare!




Jouluvalmistelut on täydessä vauhdissa! Onneksi se joulusiivo on pienin murhe. Eilen söin tacoja M:n kanssa,kun muut olivat yötä kavereillaan, askartelin vikat tontut ikkunoihin ja kun Ma tuli jouluostoksista, niin paketoin lahjoja. Totta kai piti päästä auttamaan, se on joulun paras osio! ;) Pulkka oli hivenen haastava.

Tänään aamulla suuntasin Malmöön tapaamaan yhtä "uutta" saksalaista au pairia, joka oli vaihtanut perhettä vähän kauempaa Malmöön. Tallusteltiin pitkin koristeltuja katuja osallistuttiimpa me semmoseen "terroristi-sitruuna" kampanjaankin. Käytiin syömässä Pizza Hutissa, missä nolasin itseni nätisti. Se mikä luulin olevan juustoa olikin kinkkua ja lopun varmaan arvaattekin... Pizza meni vaihtoon ja tarjoilija oli tosi tyytyväinen. Pahoittelin kyllä kovasti. Aina ei vaan osaa olla fiksu.

Sitten kolmen maissa päätin suunnata kotiin päin ja pääsinkin Triangelista näppärästi bussilla Värnhemmille, missä mulla oli aikaa 20min juosta viereiseen ostoskeskukseen ja ostaa vika puuttuva lahja. Well done! Bussissa taas ihmettelin ihmisten vyöryviä joululahjavuoria, mutta kotona odottikin paketit jotka oli noudettu postista mun ollessa maailmalla. "Tonttu" kyllä heti takavarikoi se jouluaattoon asti... :--)

Illan suunnitelmana oli knäck-och ischokladbakning! Miten siinä aina käy niin että A,M ja P tahtoo leipoa, mutta heti kun tavarat on kasattu pöydälle, kaikki häviää kuin tuhka tuuleen. Ja joka kerta leivon yksin. Ja siivoan. Höh. Toisaalta on se ihan kiva leipoa ihan rauhassa ilman kuutta lisäkättä. ;)

Nyt olis vikat paketit papereihin, vähän joulusiivoa ja pakettikorttien viimeistely! Huomenna sitten vielä vähän joululeipomisia ja perunalaatikon tekoa. Ajattelin mä salillekin ehtiä, että jouluna sitten voi syödä monen viikon edestä. ;) Ja pitää ostaa valkoinen paita mun valkoisen pitsipaidan alle. Tänään sen unohdin! Noh, on taas tekemistä, mutta eiköhän maanantaina saa vähän ottaa rauhallisemmin!

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Mitäs tähän nyt sanois... :-D olet sää aikamoinen ;-)
Mut hyvältä näyttää namit, meilläkin on vähän vastaavia!

Unknown kirjoitti...

Oon hei pitänyt viikon tauon leipomisesta! VAIKKA mulla kutkutteleekin yks cup cake -kirja! Oon ylpeä! :--)